blog imieniem Jarosława i Lecha Kaczyńskich

Temat: [W-wa] Potworny tłok w pociągach podmiejskich
Witam


| Korekta rozkładu jazdy ma wejść w życie w lutym

 Do lutego w pociagach będzie znacznie luźniej :P


Ja 2 lata temu przesiadłem się na autobus na trasie Zielonka - W-wa -
Zielonka. Jak tam się zrobi taki tłok jaki obserwuję przez ostatnie 5
lat na stacji w Zielonce to się załamię. ;)

Pozdrawiam


Źródło: topranking.pl/1567/w,wa,potworny,tlok,w,pociagach,podmiejskich.php


Temat: Remont Toru Kolejowego = Mniej Kursów Pociągów
Remont Toru Kolejowego = Mniej Kursów Pociągów
Koleje.Mazowieckie.com.pl Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że w
związku z prowadzonymi pracami remontowymi, w dniach od 10 listopada do 2
grudnia 2006r. zamknięty zostanie tor nr 2 na szlaku Zielonka – Warszawa Wileńska.

Odwołane zostały następujące pociągi:
* Tłuszcz - Warszawa Wileńska z godz.: 04:23, 05:33, 06:45, 07:25, 08:25, 08:45,
09:25, 10:25, 10:45, 13:05, 15:30, 15:51, 16:07, 16:45, 17:25, 17:45;
* Warszawa Wileńska - Tłuszcz z godz.: 05:10, 06:05, 06:25, 06:57, 07:12, 12:10,
13:10, 14:25, 15:27, 16:12, 16:27, 16:57, 17:12, 17:57, 19:10.

Szczegółowe informacje na temat zmian w rozkładzie jazdy znajdziecie Państwo:
- w kasach biletowych Spółki,
- na tablicach informacyjnych,
- w informacji kolejowej; nr tel.: 0 224 737 900

Za utrudnienia wszystkich Podróżnych serdecznie przepraszamy.

^^^^^^^^^^^
W związku z remontem toru i zawieszeniem wielu kursów Pociągów, PKS MIŃSK
MAZOWIECKI SA pksMINSK.pl uruchomić powinno moim zdaniem zastępczy
transport Autobusowy trasą: Tłuszcz - Wołomin - Kobyłka - Zielonka - Ząbki -
Warszawa.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,17460,50254679,50254679,Remont_Toru_Kolejowego_Mniej_Kursow_Pociagow.html


Temat: Kobyłka-Warszawa dojazd
Jeżdżą autobusy J i S. J przez Marki, S przez Zielonkę. S zazwyczaj
jedzie dłużej. W godzinach szczytu na Wileński przeciętnie około 1h.
Pociąg jedzie szybciej, ale z Dworkowej pieszo do PKP Zielonka to
jakieś 3km. Do Ossowa chyba tyle samo. Rozkład jazdy autobusów
znajdziesz w internecie rajbus.waw.pl czy jakoś tak.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,17460,83565467,83565467,Kobylka_Warszawa_dojazd.html


Temat: Z jakiego miasta najszybciej do Srodmiescia?
Acha tylko ja dodam jeszcze, że teraz jak w grudniu zmieni się rozkład jazdy to
pociągi będą jeździły jeszcze wolniej. A oto przykład: Zielonka - Warszawa
Wileńska teraz pociąg jeździ 15 min, a będzie jeździł 18 min. Te 3 min. to duża
rożnica zwłaszcza jak autobus ucieknie, a na następny trzeba czekać 10 min. A
najlepsze jest to, że jeszcze kilkia lat temu na tej trasie pociągi jeździły
10min.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,484,28372653,28372653,Z_jakiego_miasta_najszybciej_do_Srodmiescia_.html


Temat: MZK zapowiada wiosną zmianę rozkładu jazdy
Zimą niech marzną, wiosną będą mogli chodzić pieszo. Już będzie
ciepło. To jest motto MZK. Rozkład jazdy już powinień być zmieniony.
Natomiast "fachowcy" którzy zmienili rozkład powinni w nagrodę
przenieść się do zielonki i jeździć tylko autobusami w/g ich
rozkładu. Syn żeby wrócić ze szkoły potrzebuje teraz 1,5 godziny,
wcześniej wracał po 30-40 minutach. Jeźził jednym autobusem, teraz
musi dwoma. Jeden wielki bezsens. szybciej dostanę się autobusem z
np. Nowej Soli do Zielonej Góry niż z osiedla Raculka na np. UZ al.
Woj. Polskiego.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,73,89765585,89765585,MZK_zapowiada_wiosna_zmiane_rozkladu_jazdy.html


Temat: Gdzie mieszkać- w Krakowie czy okolicznych wsiach?
Gdzie mieszkać- w Krakowie czy okolicznych wsiach?
Pytanie dość banalne- gdzie łatwiej i przyjemniej mieszkać- w centrum Krakowa,
przy zatłoczonych ulicach czy 4 km od jego granic w jakiejś podkrakowskiej wsi
typu Zielonki, Węgrzce. Sama mieszkam na marszowcu (3 km od Krakowa, w
Zielonkach) i muszę przyznać, że ma to swoje plusy i minusy. Z okna patrzę na
zielone pola, dalej widok na Babią Górę, a nie sąsiednie bloki. Cisza tez jest -
na początku aż trudno to znieść. minusy- komunikacja, gdyż autobusy jeżdżą dość
rzadko (np. co 45 minut) ale i na to jest rada- wystarczy zapisać sobie rozkład
jazdy zamist sterczeć na przystanku. ale jak widać i ze wsi mogę jak
cywilizowany człowiek wejść do internetu.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,61,377288,377288,Gdzie_mieszkac_w_Krakowie_czy_okolicznych_wsiach_.html


Temat: A3 przedłużony do Zielonki - opinie
A3 przedłużony do Zielonki - opinie
Chciałem się zapytać o opinie osób które dojeżdząją
linią A3.
Jak oceniacie jej działanie po przedłużeniu jej do Zielonki.
Czytałem na forum Zielonkowskim opinie ze
taki autobus to pomyłka.
grzęźnie w korku i kluczy i ma mase przystanków w Ząbkach
przez co jeździ strsznie długo.
A jak taka zamina wpłynęła na mieszkańców Ząbek.
Zadaje to pytanie bo dzisiaj widziałem dzikie tłumy
zniecierppliwionych pasażerów na przystankach wyglądających A3
Zakładam ze rozkład jazdy w godzinach szczytu stał się fikcją.

Pozdrawiam

Sdarp


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,97,50479530,50479530,A3_przedluzony_do_Zielonki_opinie.html


Temat: Jak kursują autubusy?Wytłumaczcie mi o co chodzi:(
Zależy skąd autobus wyjeżdza o 12:30, z Powstańców w Ząbkach czy z Zielonki.
Teoretycznie z Zielonki do Powstańców jedzie 15minut, z Powstańców do
Szwoleżerów to tylko parę minut.
Ale tak naprawdę to rozkład jazdy jest fikcją ze względu na korki w Warszawie,
szczególnie w godzinach szczytu...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,97,50996933,50996933,Jak_kursuja_autubusy_Wytlumaczcie_mi_o_co_chodzi_.html


Temat: List otwarty do PKS Grójec - ws. niepunktualno?ci
Ja też dzis wysłałam.
Jeden do burmistrza a drugi do PKS Grójec - do prezesa.
Oto treść:

Interwencja w sprawie linii Warszawa – Ząbki – Warszawa.

Po przeprowadzonej w dniu dzisiejszym rozmowie z p. kierownik Działu Przewozów,
p. Ireną Kieszynkowską, zwracam się z prośbą o przywrócenie poprzedniego
rozkładu jazdy autobusów linii Warszawa-Ząbki.
Prośbę swoja motywuję tym że nowy rozkład nie uwzględnia potrzeb ludzi
powracających z pracy i szkoły po godzinie 14-tej
Rozmowy ze współpasażerami potwierdziły przekonanie, że przedłużenie linii do
Zielonki bez dodania dodatkowych wozów i kursów, zaskutkowało pogorszeniem
jakości usług i utrudnieniami komunikacyjnymi, zwłaszcza po godzinie 14-tej.
W rozkład wpisano zupełnie puste kursy (dojazdowe) nocne o 4.20 , 4.50 , 5.00 ,
likwidując jednocześnie te w godzinach szczytu, np. 14.45 czy 15.40.
Przeanalizowanie rozkładu pozwala wysunąć wniosek, że przy tej samej ilości
kursów, spółka PKS Grójec próbuje obsłużyć znacznie wydłużoną trasę, obniżając
przez to jakość usług i zmniejszając ilość kursów o najbardziej potrzebnych
godzinach.
Dlatego w imieniu swoim i wielu sfrustrowanych zmianami pasażerów, proszę o
przywrócenie poprzedniego rozkładu lub zwiększenie ilości kursów po godzinie 14-tej.
Z góry dziękuję za poważne potraktowanie tego wniosku.

Do wiadomości:

· PKS sp. Z o.o. Grójec

· Urząd gminy Ząbki

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,97,51013557,51013557,List_otwarty_do_PKS_Grojec_ws_niepunktualno_ci.html


Temat: Autobus X nie przyjechał
> Nie wiem czy autobus X wogole jezdzi. Patrzcie na strone www.zielonka.pl
> (nowy przetarg wygrala firma Raf-bus)

Autobus X obsługiwany przez PKS Grójec, który jeździł w zeszłym roku, w tym
również do Zielonki, faktycznie przestał kursować. Jednak linia X (potocznie
zwana A3) pozostała, teraz w Ząbkach obsługuje ją firma TANDEM, a w Zielonce,
po zmienionej trasie, bo przez Marki, Raf-bus.

Rozkład jazdy linii X:
www.zabki.pl/teksty/info/komunikacja/rozklad_Zabki_caly_X.pdf
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,97,56386903,56386903,Autobus_X_nie_przyjechal.html


Temat: Nowa linia autobusowa w Zielonce
Przewoźnik realizuje zadanie takim taborem jaki był wymagany w przetargu wiec
odpowiedzialnym za ten stan rzeczy nie jest wykonawca ale zamawiający. Co z
tego, że stan techniczny pojazdu jest bardzo dobry? To powinno być od samego
początku zupełnie naturalne i nie powinno dziwić bo te pojazdy mają wozić ludzi
(!!!) Skoro ten stan rzeczy obecnie dziwi, to kto i kiedy w ubiegłych latach z
ramienia zleceniodawcy kontrolował poprzedniego przewoźnika?

Planując rozkład jazdy należy tak go skonstruować aby incydentalne opóźnienia na
drodze nie wywoływały lawinowych opóźnień... ale jako, że to pierwsze dni tego
przewoźnika na tej trasie, mam nadzieję, że z czasem to poprawią.

Na deser porównałem sobie przetarg
UM Zielonki na Utworzenie
linii autobusowej łączącej Zielonkę z Warszawą z podobnym
przetargiem UM Ząbki
i mimo wielu krytycznych opinii mieszkańców Ząbek, dochodzę do wniosku, że
postrzeganie problemu komunikacji w Ząbkach jest prawdopodobnie
niedoścignionym wzorem dla naszych plenipotentów.
Jak pojazd 20 osobowy ma w 17 tysięcznym mieście zaspokoić potrzeby mieszkańców
na poranny dojazd do pracy/szkoły? Ja tego nie potrafię sobie wyobrazić. Tylu
naszych sąsiadów ma przynajmniej jednego "czerwoniaka" a u nas od paru lat
komunikacja zbiorowa stanęła na etapie turystycznych busików - godne naśladowania!

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,148,105518547,105518547,Nowa_linia_autobusowa_w_Zielonce.html


Temat: Zamiast linii ZTM kolejny prywaciarz
A nas powinno tylko jedno interesować,dlaczego nasz wspaniały
burmistrz Zielonki jest przeciwny komunikacji miejskiej, a popiera
prywatną...
Ząbki mają dwa autobusy komunikacji miejskiej i linię X, która była
kiełbasą wyborczą naszego burmistrza i z której zrezygnował po
wygranych wyborach...
My mamy tylko jeżdżace bez składu, ładu i rozkładu prywatne
autobusy, w których kierowcy nagminnie kopcą papierosy, w czasie
jazdy bez przerwy rozmawiają przez telefon i upychają pasażerów "
ile wlezie "...

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,148,89662663,89662663,Zamiast_linii_ZTM_kolejny_prywaciarz.html


Temat: Zielonka, ul Pustelnicka - autobus, szkoła??
Mazurską jeździ autobus prywatny "J", rozklad jazdy jest na
www.zielonka.pl
Najbliższa szkola podstawowa jest na ul. Powstańców, czyli
przedlużeniu Mazurskiej w stronę centrum Zielonki, jakieś 700-800m,
w sprawie przedszkoli państwowych nie jestem w temacie, ale na Lisa-
Kuli w Markach jest prywatne.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,148,83624820,83624820,Zielonka_ul_Pustelnicka_autobus_szkola_.html


Temat: Nowy przetarg kolejna klęska burmistrza Łossana
Co do sensowanego rozwiazania, które pozwoli nam uporać się z problemem
dobrego/szybkiego/taniego dojazdu do Warszawy to ja uwazam, ze jest na to
sposób. Nie jest prosty. Wymaga z pewnością na poczatek sporych nakładów
finansowych i czasu, ale wydaje mi się sensowny.
Wyglada to tak:
1. Budowa dalszej częscie ulicy Wojska polskiego
2. W porozumieniu z Rembertowem przebudowa ulicy Pastuszków, tak by mógł po niej
jechac autobus.
3. Autobus rusza z Zielonki np. z tej petli, ktorej uzywa teraz linia X. W
zielonce ma np. 4 czy 5 przystanków. Jedzie do stacji w Rembertowie. Jego
rozkład jazdy jest dostosowany do odjazdów SKM

To dosc ogólny zarys tego co ja sobie wyobrażam. Takie połączenie z pewnością
będzie tanie, będzie szybkie i przy odpowiednim ustawieniu rozkładu pozwoli byc
w centrum miasta w 40 minut.

Takie jest moje zdanie. Niestety taka koncepcja póki co nie ma szans na
realizację z powodu braku w/w ulic.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,148,53748341,53748341,Nowy_przetarg_kolejna_kleska_burmistrza_Lossana.html


Temat: [W-wa] Potworny tłok w pociągach podmiejskich


Na stację w Zielonce wchodzę o godz. 7.15. Na peronie czeka spory tłum.
Temat
rozmów jest jeden: nowy rozkład jazdy, który obowiązuje od niedzieli. - To
jakieś kpiny! Nie zmieściłam się w poprzednim pociągu, bo tak był
zatłoczony.
A teraz spóźnię się do pracy - denerwuje się Krystyna Gajewska.


Ja czegos tu nie rozumiem skoro istnialy jakies powody aby ograniczyc
czestotliwosc kursowania pociagow z Tluszcza do Warszawy to dlaczego w
zamian nie wprowadzono krotszych bisowych obiegow na najbardziej zatloczonym
odcinku trasy.
Przeciez np. w Zielonce musi istniec mozliwosc wjazdu na tor niewlasciwy (bo
jakos pociagi skrecaja do Rembertowa) a ponadto wprowadzenie dodatkowego
obiegu tylko z Zielonki nie koliduje z ruchem innych pociagow np. PR bo
wszystkie pociagi pospieszne i tak skrecaja do Rembertowa a odcinek
Zielonka - Wilenska jest wykorzystywany tylko przez pociagi KM.


Kolejowe "nie da się"

Okazuje się, że pogorszyło się też na innych liniach dojazdowych do


stolicy.

Przegladalem rozklad pociagow na linii Otwockiej i dziwie sie dlaczego
pociagi kaczo spolki z uporem maniaka kursuja tylko na trasie z Falenicy do
Wschodniej, gdzie juz 20 lat temu linia "C" skutecznie konkurowala z
pociagiem (i nie sadze aby ta sytuacja ulegla w miedzyczasie jakiejs
zasadniczej zmianie).
A puszczenie dodatkowego pociagu tylko ze Wschodniej i tylko do Sulejowka
pomogloby rozladowac tlok na linii minskiej tym bardziej ze Warszawa w
tamtym kierunku jakby rozrosla sie co jednak nie zmienia faktu ze jak na
razie pasazerowie z Wesolej czy innej Woli (Grzybowskiej) jeszcze nie w 100%
zostali zniecheceni do korzystania z pociagu. Tym bardziej ze i tak te nowo
przylaczone dzielnice nie maja chyba bezposredniego polaczenia autobusowego
z centrum miasta.

Pzdr
Rowert


Źródło: topranking.pl/1567/w,wa,potworny,tlok,w,pociagach,podmiejskich.php


Temat: dlaczego nie będzie ZTMu
A czego się Pan spodziewał? Świetniej komunikacji z wioski z ośmioma tysiącami
mieszkańców?

Ja nie chcę prywaciarzy usprawiedliwiać. Też mi się nie podoba brak rozkładu
jazdy na przystankach. Gdyby burmistrz naszej wsi chciał coś z tym zrobić, to by
zrobił.

Radzymin to biedne miasto i mało kto by zapłacił za bilet w klimatyzowanym
nowoczesnym autobusie.

Co więcej, obawiam się, że po ewentualnym wprowadzeniu ZTM część prywatnych
linii zostanie zamknięta (z braku dochodów) i komunikacji wiosek wokół Radzymina
będzie jeszcze gorsza niż jest teraz. ZTM dojedzie może na Victorię i do
centrum. Ale do Kuligowa, Łosia Zawad czy Mokrego już nie.

Już to z milion razy pisałem. Autobusy prywatne z Wołomina, Zielonki, Kobyłki i
Ząbek dopiero po 20 latach kursowania są nowe i jeżdżą wg rozkładu jazdy.
Różnica jest taka, że ww. miastach mieszka razem pewnie ponad 50 tys. mieszkańców.

Też dziś jechałem komunikacją do Warszawy. Autobus prywatny przyjechał o czasie.
Bilet kupiłem u kierowcy i wygodnie siedziałem. W ZTM stałem jak śledź, po bilet
40-minutowy musiałem biegać do paru kiosków a na koniec mojej wycieczki zepsuł
się tramwaj.

I co z tego, ze mogę te 2,80 reklamować. Problem w tym, że w kilku punktach w
Warszawie. I za 2,80 nie będę tracił swojego czasu, bo nie załatwię tego w pięć
minut.

Różnica między ZTMem a prywatnymi jest taka, że Ci ostatni jeżdżą za pieniądze
pasażerów. A ZTM jeździe w dużej mierze dzięki dotacjom wszystkich.

Co do szpitala w Radzyminie. Ja bym do tego ani złotówki nie dołożył. Ludzie
płacą kupę kasy w podatkach na leczenie a jak przychodzi co do czego to muszą
się płaszczyć przed urzędnikami. Moja znajoma ubiega się o dotację na aparat
słuchowy. Była już chyba przed 3 komisjami: z NFZ, z gminy i teraz z powiatu.
Aparat kosztuje 3 tys. PLN. A każdy z tych urzędasów kasuje pewnie co miesiąc co
najmniej 2 tysiące i ocenia czy orzeczenie lekarskie jest prawdziwe.

Najpierw rząd okrada ludzi z ich pieniędzy. Potem łaskawie dofinansowuje w jego
opinii potrzebne rzeczy, za naszą kasę zatrudnia urzędników, którzy te pieniądze
wydają i drugie tyle następnych, którzy kontrolują tych pierwszych, czy nie kradną.



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14936,98300692,98300692,dlaczego_nie_bedzie_ZTMu.html


Temat: 718 nie dojedzie do Radzymina ...
Dobre sobie. Jeśli ludzi będzie stać na samochody i benzynę to nie będą mieli
chęci jeździć autobusami w smrodzie, brudzie czekając na przystanku w deszczu i
licząc, że może dziś się nie spóźni.

Zobaczcie jakich ogromnych pieniędzy żąda ZTM za autobusy do Radzymina? Jeśli
ktoś mówi, że miasto powinno dopłacać do tego to jest on pierwszej wody
złodziejem, bo okrada tych, co autobusami nie jeżdżą.

Nie może być tak, że problemy jednych rozwiązuje się kosztem drugich. Na tym
forum aż roi się od ludzi, którzy korzystają z dotowanych przez gminą (pośrdnio
przez państwo) usług i wiecznie narzekają na ich marną jakość. Może pora
spojrzeć nieco szerzej i zrozumieć, że to co jest dotowane z podatków NIGDY nie
będzie dobrze funkcjonować. Z prostego powodu. Jeśli panu Abackiemu burmistrz ma
zafundować autobus do pracy to:
- albo zrobi to na zasadach rynkowych - i Pan Abacki zacznie narzekać, że drogo
- albo zabierze 10 innym (z których pięciu wcale nie chce albo nie musi jeździć
autobusami), połowę wyda na urzędników rozwiązujących problem komunikacji (czyt,
zmarnuje) i uruchomi linię na którą i tak będą wszyscy narzekać ze względu na
jakość.

Jak już napisałem, do Zielonki Ząbek Kobyłki i Wołomina (mimo pociągu) jeździ
chyba z 5 linii autobusowych. Nie wiem czy są dotowane czy nie ale wiem jedno:
są oznaczone, mają rozkłady jazdy, jeżdżą w miarę punktualnie i mają coraz
lepsze autobusy (patrz linia J). Tylko, że w tych miastach mieszka pewnie razem
coś koło 100 K mieszkańców. Ciekawe ile mieszka w Radzyminie Markach i innych
pomniejszych wioskach.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14936,78130935,78130935,718_nie_dojedzie_do_Radzymina_.html