blog imieniem Jarosława i Lecha Kaczyńskich

Temat: 09.12.2007 NOwy rozklad PKP - projekt
Nie ma sprawy. A dla tych co chca sie bardziej wglebic w rozklad na calym dolnym slasku proponuje linka:
http://infokolej.pl/viewt...der=asc&start=0

Swoja droga bardzo ciekawa inicjatywa. Na linii z Wroclawia do Zgorzelca bylo ok. 15 par pociagow dziennie. Okolo 2 lata temu zlikwiodowano prawie wszytski i zostalo okolo 5... Ale ludzie sie nie poddali- zarowno mieszkancy jak i pracownicy PKP zalozyli forum na ktorym (razem z lokalnymi mediami, prosba ale i grozba) zaczeli walczyc o pociagi dla swojego regionu. I wygrali a forum stalo sie ogolnopolskie i opisuje obecnie sytuacje na kolei w calym kraju.

Pozdrawiam
senior
Źródło: forum.siechnice.pl/viewtopic.php?t=1713



Temat: Są nowe połączenia kolejowe
42 przywrócone i reaktywowane połączenia kolejowe w województwie dolnośląskim znalazły sie na rozkładzie jazdy PKP od października. Zupełnym zaskoczeniem, ale jakże pozytywnym jest reaktywowanie połączenia Jelenia Góra - Zgorzelec.

W związku z tą całą aferą trochę się "podjarałem" i chcę pojeżdzić koleją, dlatego mam do Was pytanie ile jedzie się pociągiem do Zgorzelca, ile do Szklarskiej, a ile jedzie skład do "Wrocka". Nie ukrywam, że oczekuję potwierdzonej doświadczeniami relacji. Przyznam się, że dawno nie jechałem koleją i słyszę tylko co trochę o rekordach czasowych w połączeniu do Wrocławia, ale jak jest na innych trasdach?
Źródło: forum.przesieka.pl/viewtopic.php?t=88


Temat: PKP - będzie pociąg do Krakowa
Wg wstępnego projektu nowego rozkładu jazdy od grudnia będzie tak:

Poc. nr 63102 POGÓRZE

Zgorzelec 11:30 - Bolesławiec 12:25 - Legnica 12:55 - Wrocław Gł. 14:00 - Opole 15:25 - Katowice 17:10 - Kraków 18:55

Poc. nr 36102 POGÓRZE

Kraków 8:55 - Katowice 10:40 - Opole 12:20 - Wrocław Gł. 13:40 - Legnica 14:45 - Bolesławiec 15:15 - Zgorzelec 16:10



Pożegnamy się z pociągiem posp. WROCŁAWIANIN, który w nowym rozkładzie pojedzie w relacji Wrocław - Grudziądz. W zamian będzie nowy pociąg do Warszawy:

Poc. 61102 ŁUŻYCE

Zgorzelec 8:00 - Bolesławiec 8:55 - Legnica 9:25 - Wrocław Gł. 10:30 - Ostrów Wlkp. 12:40 - Łódź Kal. 14:45 - Warszawa Wsch. 17:10

Poc. 16102 ŁUŻYCE

Warszawa Wsch. 10:35 - Łódź Kal. 13:00 - Ostrów Wlkp. 15:20 - Wrocław Gł. 17:30 - Legnica 18:35 - Bolesławiec 19:05 - Zgorzelec 20:00



Są jeszcze podjęte starania o wydłużenie do Zgorzelca pociągu BOLKO Lublin - Wrocław (przez Kielce, Włoszczowę, Częstochowę, Opole), który na odcinku Wrocław - Zgorzelec kursowałby w porze obecnego (od grudnia wycofanego) WROCŁAWIANINA, tzn.

Zgorzelec 4:30 - Bolesławiec 5:25 - Legnica 5:55 - Wrocław Gł. 7:00 - LUBLIN
oraz
LUBLIN - Wrocław Gł. 20:50 - Legnica 21:55 - Bolesławiec 22:25 - Zgorzelec 23:20

Trzymajmy kciuki, żeby udało się z tym Lublinem!
Źródło: zgorzelec.info/forum/viewtopic.php?t=2486


Temat: Nowy rozkład PKP!
I tak oto 10 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy PKP. W końcu NORMALNY CZAS PODRÓŻY.

Zgorzelec - Wrocław
4.05 - pospieszny Wrocławianin do Warszawy (czas podróży 2.42)
9.36 - osobowy przyspieszony "Kowalski" (2.27)
11.39 - (2.52)
13.40 - (szynobus do Jeleniej) z przesiadką w Węglińcu (2.43)
15.15 - (3.12)
17.14 - (3.01)
19.43 - osobowy przyspieszony "Schmidt" (2.24)

Zgorzelec - Zielona Góra
17.14 - z przesiadką w Węglińcu(tylko w weekendy do Zielonej, w
tygodniu do Żar) - (3.09)

Zgorzelec - Jelenia Góra
13.40 - bezpośrednio do Jeleniaj Góry (1.57)
Pozostałe z przesiadką w Węglińcu www.rozklad.pkp.pl
Źródło: zgorzelec.info/forum/viewtopic.php?t=2638


Temat: PKP "Wrocławianin"
11 grudnia 2005 wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Niestety nie ma w nim miejsca dla pociągu "Wrocławianin" relacji Zgorzelec-Warszawa Wsch. Od grudnia pociąg ten ma jeździć tylko do/z Legnicy co potwierdził dyr. Andrzej Piech z Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.
"Wrocławianin" jest ostatnim pociągiem, którym można wydostać się z Wrocławia (odj. 19:51) do Bolesławca i Zgorzelca. Pozbawienie nas tego pociągu sprawi, że stracimy jedyne połączenie ze stolicą i resztą kraju i uniemożliwi nam wyjazd z Wrocławia w godzinach wieczornych!
Walka o utrzymanie "Wrocławianina" odbywa się co roku. Angażują się w nią lokalne media oraz samorządy Bolesławca i Zgorzelca. Jak będzie tym razem? Czekam na wasze opinie.
Źródło: zgorzelec.info/forum/viewtopic.php?t=568


Temat: Warszawa-Wroclaw-Bogatynia - jak dojechac
Użytkownik "Kolumbian" <Kaliemb@wp.pl> napisał w[color=blue]
> Musze w przyszly wtorek dotrzec przed godz. 11 do Bogatyni.
> Znalazlem w necie polaczenie z przesiadka tj. Waw-przesiadka we
> Wroclawiu na
> pks - do Bogatyni.
> Ale boje sie, ze jak cos nawali to sie spoznie.[/color]

Jest ryzyko. Ja mam czesto pecha do PKP, choc akurat ostatni raz
musze pochwalic - 3 minuty na przesiadke i zdazylem.
Ale to z winy informacji/rozkladu, moglem spokojnie sie nie
denerwowac, tylko rozklad nie ujawnil wczesniejszego :-)
[color=blue]
> Macie jakies pomysly? A moze to polaczenie tylko wlasnym
> samochodem?[/color]

IMO takie rzeczy to samochodem najlepiej.
Nasza wspaniala PKP w 9h dostarczy cie do Lubania lub Zgorzelca.

Jak masz rezerwe na taksowke, to moze nawet bys zdazyl.

J.


Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=94161


Temat: Zgorzelec / Gorlitz Nowy Rok
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):[color=blue]
> Czy będzie w tym mieście (tych miastach) jakaś plenerowa imprezka
> noworoczna ? Szykałem na www Zgorzelca i przez google, ale nic nie
> wynalazło.
> Pytam, bo rozkład jazdy PKP sprzyja: ok. 23:30 przyjazd mam z Warszawy i
> odwrót o 4:05 też jest nie bez znaczenia.[/color]

Z tego co mi wiadomo to nic ciekawego nie będzie się działo. A jestem
właśnie w tym 'pięknym' mieście. Na pewno impreza pod centrum sportowym
jak co roku, ale nie licz na nic innego jak grono małolatów rzucających
butelkami. Lepiej więc zostać w domu w Warszawie, albo pojechac do
Wrocławia ;)


--
Pozdrawiam
Szczepan Radzki

Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=61285


Temat: PKP Intercity
Krajowe i międzynarodowe nowości spółki PKP Intercity

W nowym rozkładzie jazdy spółka PKP InterCity wypuści o 22 pociągi więcej niż dotychczas – zamiast 244 będzie ich 266. W tym międzynarodowych klasy EuroCity o cztery więcej (z 16 do 20), a InterCity o pięć (z 44 do 51).
Spółka planuje zakup dziesięciu elektrowozów mogących rozwijać szybkość do 200 km na godz. i 20 szybkich składów zespolonych typu włoskiego Pendolino lub niemieckiego ICE o prędkości maksymalnej 250 km na godz. Jednocześnie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (zarządca torów) remontuje główne magistrale (Warszawa – Gdańsk, Warszawa – Kraków, ZgorzelecWrocław – Opole – Kraków, a w 2008 r. zamierza rozpocząć unowocześnianie trasy Warszawa – Poznań i Poznań – Wrocław) – dlatego IC na razie wozi pasażerów, rozpędzając się najwyżej do 160 km na godz., a i to jedynie na kilku trasach (Warszawa – Poznań i Warszawa – Katowice/Kraków). Do mistrzostw Euro 2012 powinniśmy się doczekać pierwszych odcinków, na których pociągi będą mogły jechać nawet 200 – 220 km na godz. Na przykład na Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Warszawę z Katowicami i Krakowem i być może na fragmentach trasy Warszawa – Trójmiasto.Prezentujemy nowości i zmiany w poszczególnych segmentach pociągów PKP InterCity: komunikacji międzynarodowej (pociągi EuroNight/EN, EuroCity/EC), komunikacji krajowej (pociągi InterCity/IC, ekspresowe/Ex, Tanie Linie Kolejowe/TLK ).
Źródło: travelforum.pl/showthread.php?t=4117


Temat: Propozycje do rozkładu jazdy PKP Intercity 2010/2011
Moje propozycje dla Dolnego Śląska:
TLK 66100/1 Jelenia Góra- Przemyśl przez Węgliniec, Legnicę, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Rzeszów codziennie;

TLK 16100/61101 (dawne SUDETY) Jelenia Góra- Terespol przez Wałbrzych, Wrocław, Ostrów Wlkp., Łódź Kaliską codziennie;

TLK 16200/61200 (dawne KARKONOSZE) Szklarska Poręba/ Kudowa Zdrój - Suwałki przez Wrocław, Opole, Częstochowę, Piotrków Tryb., Koluszki, Warszawę, Białystok codziennie

TLK (dawne ROZEWIE) Jelenia Góra/ Kudowa Zdrój- Gdynia codziennie jako osobny pociag przez Leszno, Poznań, Bydgoszcz z wagonami Szklarska Poręba- Hel w wakacje ferie dłuższe weekendy;

TLK ( dawna BYSTRZYCA) Jelenia Góra/ Kudowa Zdrój- Lublin z Jeleniej Góry codziennie przez Wrocław, Kluczbork, Częstochowę, Kielce. Z Kudowy Zdroju przez Kłodzko, Nysę, Katowice, Olkusz, Kielce- łączenie w Kielcach z pociągiem z Jeleniej Góry i dalej przez Radom do Lublina;

TLK (dawny JAĆWING) Zgorzelec- Suwałki przez Legnicę, Wrocław, Opole, Częstochowę, Koluszki, Warszawę, Białystok codziennie;

TLK (nocny) Szklarska Poręba Górna- Zakopane/ Zagórz przez Wałbrzych, Świdnicę, Nysę, Kędzierzyn Koźle, Katowice, Kraków i do Zakopanego przez Sucha Beskidzką a do Zagórza przez Tarnów, Stróże z wagonami Kudowa Zdrój- Zakopane przez Kłodzko i w Kamieńcu Ząbkowickim przełączanie do pociągu ze Szklarskiej Poręby. Codziennie z Jeleniej Góry i Kudowy do Krakowa Płaszowa a w sezonie ze Szklarskiej Poręby i Kudowy Zdroju do Zakopanego i Zagórza.

TLK ( dawny POMORZANIN) Zgorzelec- Gdynia Główna przez Wrocław, Poznań, Bydgoszcz codziennie;

TLK (dawny WIKING) Kudowa Zdrój- Świnoujście/ Kołobrzeg przez Kłodzko, Wałbrzych, Jelenia Górę, Węglniec, Zieloną Górę, Kostrzyn, Szczecin, Goleniów. Codziennie z Kudowy do Kołobrzegu a z wagonami do Świnoujścia w sezonie.
Źródło: forumkolejoweofk.jun.pl/viewtopic.php?t=12


Temat: Nowy rozkład jazdy PKP 2008/2009
Od niedzieli 14 grudnia 2008 obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. Zgorzelec jak zwykle jest gorzej traktowany niż inne miasta na Dolnym Śląsku leżące przy linii kolejowej E-30. Nasze miasto zostanie praktycznie pozbawione pociągów osobowych. Z nowości można wyróżnić pociągi Wrocław Gł. - Dresden Hbf, ale te kursują dopiero od 1 marca 2009. Drugą nowością jest reaktywacja połączeń Zgorzelec - Jelenia Góra przez Mikułową, Lubań Śląski. Z nowego rozkładu znikają pociągi przyspieszone. Największym "plusem" nowego rozkładu jazdy jest czas przejazdu pociągów pośpiesznych Dresden - Wrocław. Trasę Zgorzelec - Wrocław Gł. pokona w 2 godziny 5 minut i będzie obsłużony niemieckim składem spalinowym VT642, co wyeliminuje ponad 15 minutowy postój w Węglińcu.

Zgorzelec - Wrocław Główny, odjazdy:
6.51 - pośpieszny do Przemyśla
8.55 - pośpieszny Dresden - Wrocław Główny (kursuje od 1 III)
9.19 - osobowy z przesiadką w Węglińcu(kursuje poniedziałek - piątek)
10.33 - pośpieszny do Warszawy Wschodniej
11.05 - osobowy z Goerlitz (kursuje do 28 II)
14.55 - pośpieszny Dresden - Wrocław Główny (kursuje od 1 III)
15.24 - osobowy do Węglińca (kursuje poniedziałek - piątek)
17.05 - osobowy z Goerlitz(kursuje do 28 II)
18.55 - pośpieszny Dresden - Wrocław Główny (kursuje od 1 III)

Zgorzelec - Jelenia Góra (przez Mikułową, Lubań Śl.), odjazdy:
10.32
18.54

Więcej szczegółów na www.rozklad-pkp.pl

Skomunikowania w Węglińcu - Rozkład dla stacji Węgliniec:

Źródło: zgorzelec.info/forum/viewtopic.php?t=3303


Temat: Nowy rozkład jazdy PKP 2008/2009
Stwierdzenie iż ktoś kłamie jest jak najbardziej trafione. Ale jaka jest odpowiedz ???

Otóż Pani Marta Libner z UMWD twierdząc, że pociągi z tzw. "rozkładu centralnego" czyli finansowanego prze Ministerstwo Transportu mija sie z prawda co inaczej można nazwać kłamstwem. Jak wiemy od 2001 roku kolej przechodzi restrukturyzacje a jej czesc miala takze miejsce w tym roku kiedy pociagi pospieszne przeszly pod spolke PKP IC i sa finansowane przez MT, a niestety pociągi osobowe międzynarodowe są on nowego roku finansowane przez UMWD a nie jak do tej pory było.


Kiedy widze nazwisko "Piech" odrazu spodziewam się głupiej odpowiedzi lub głupiej decyzji. Czy wszyscy pamiętają beznadziejne rozkłady jazdy z przed kilku lat, kiedy układano je w PKP PR a dokładniej DZPR ??? Ja pamiętam i dziękować za nie można wtedy było Panu Piechowi i Pwickiemu, którzy marginalizowali naszą linię !!! Jego odpowiedz równa się z odpowiedzią Pani Libner a jak wiemy to co oni mówią jest kłamstwem.


Nie rozumiem jednak jednego nad czym w centrali PKP PR się zastanawiają i po co niby prowadzą rozmowy z Niemcami, skoro można skrócić relacje tego pociągu do/ze Zgorzelca. A może ktoś wszedł w jakiś układ z firmą oferującą inny środek lokomocji i teraz nie może się wycofać. A tak pewna firma zarobi sobie na studentach, bo jak wiemy dla polskich studentów każda złotówka się liczy i nie będzie ich stać na podróż pociągiem pośpiesznym.


Jeśli chodzi o Pana z Ministerstwa to chyba na bieżąco nie śledzi zmian, które wchodzą w życie. A od nowego roku minęło już prawie dwa miesiące. Więc Panu Sadowskiemu radzę poczytać nowe ustawy, aby chociaż w części spraw się orientował. No chyba, że mówił on o połączeniach międzynarodowych POŚPIESZNYCH, które faktycznie są przez MT finansowane.



O likwidacji tych połączeń huczy już od grudnia na wielu innych portalach internetowych. Masa ludzi śle maile do UMWD, ale bez skutku. Więc może trzeba podjąć bardziej drastyczne działania nie kończące się tylko na artykułach i listach ???


Zapomniałem napisać o jeszcze jednym problemie. Nowe pociągi pośpieszne Drezno - Wrocław należą do firmy PKP Przewozy Regionalne a pociągi pośpieszne ŚLĄZAK I SUDETY należą do PKP Intercity. I tutaj zaczynają się schody. Bo nie sądzę, aby zwykły pasażer wiedział co do kogo należy. Więc jak pójdzie do kasy i kupi bilet na pociąg pospieszny, a na bilecie będzie napisane Przewoźnik PKP IC, kiedy chce on jechać pospiechem od PR-u to ten bilet w tym pociągu honorowany nie będzie. I tak samo jest w odwrotna strone. Chore ??? I to bardzo !!!
Źródło: zgorzelec.info/forum/viewtopic.php?t=3303


Temat: Nowy rozkład jazdy PKP 2008/2009

Powiedzcie czy można jakoś ze Zgorzelca dostać sie do Pragi a potem z Pragi do Zgorzelca????

No bezpośrednio to napewno nie, ale przez Wrocław Dasz radę sprawdź na internetowym rozkładzie jazdy PKP
Źródło: zgorzelec.info/forum/viewtopic.php?t=3303


Temat: 41 wariantów krajowej 16-tki. Wszystkie złe

Tomku problem PKP IC jest jeszcze troszkę inny a mianowicie, beznadziejny rozkład jady
To nie jest żaden problem, to jest strategia PKP PIC. Im zależy na prestiżu, a nie na pasażerach. Na dobrą sprawę wystarczyłoby z ich punktu widzenia ograniczyć sieć kolejową w Polsce do CMK, trasy (Lwów) - Przemyśl - Kraków - Wrocław - Zgorzelec - (Drezno), plus ewentualnie jeszcze projektowane "Y" z Warszawy do Wrocławia i Poznania. Z pociągami kursującymi z szybkością 300km/h... i wielokrotnie droższymi od samolotów. Resztę tras PKP PIC chciałyby zaorać, a ludzie których nie stać ani na samoloty ani na prestiżowe pociągi - niech się tłuką po całym kraju tzw. busami, tj przebudowanymi dostawczakami do przewozu kartofli na bazar. Wtedy PKP PIC SA bedzą mogły brylować na giełdzie.
a
jak do tego dodamy mało atrakcyjne warunki panujące w wagonie jak i nie atrakcyjne ceny biletów to mamy obraz pustych pociągów
Więc aby presiżowa spółka PKP nie splajtowała jeszcze przed wejściem na giełdę - obdarowano ja zagrabionym majątkiem PKP PR, w postaci świeżo zmodernizowanych lokomotyw elektrycznych (EP07-1XXX tzw budyniów) oraz wagonów dalekobieżnych tzw. SPOTów.

Swoją drogą trzymam kciuki za PKP PR
Już nie PKP. Wyrzekli się tego rodowodu, ponieważ za prawo używania skrótu PKP w nazwie firmy betoniarstwo z Grójeckiej czyli tzw Grupa PKP zażądała od Przewozów Regionalnych niebosiężnego haraczu. I słusznie postąpili nie ulegając szantażowi i odcinając się od skompromitowanych PKP.

a jak wymienią składy i dostosują rozkład jazdy pod podróżnych można wróżyć im sukces
Robią co mogą, pokryli obszar niemal całego kraju siecią szybkich połączeń IR, z konieczności realizowaych w większości tzw. kiblami. Ale powoli wprowadzają zmodernizowane wagony, głównie piętrowe tzw. Bohuny których PKP PIC nie zagrabiły. Wydzierżawiły najnowocześniejsze lokomotywy, tzw. Traxxy. Dla PKP PIC jest to śmiertelne zagrożenie, toteż uruchomiono całą machinę państwową z idącymi na pasku PIC ministrami na czele, Ostatnii cios w PR - to wypowiedznie dzierżawy kas biletowych na stacjach. Na szczęście konduktorzy często mają przenośne kasy komputerowe, co pozwala na sprawną sprzedaż biletów w pociągach.
Niestety nie wszędzie jest różowo. Tam gdzie lokalne samorządy doceniają rolę kolei: w Zachodniopomorskiem, Dolnośląskiem, i innych województwach głównie w zachodniej częsci kraju, kolej regionalna ma silną pozycję i rozwija się. Podobnie jest i na Mazowszu, choć tam funkcjonuje samorządowa spółka calkowicie od PR niezależna. Tam natomiast gdzie brak jest dobrej woli, a być może nawet mamy do czynienia ze skutecznym lobbingiem busiarstwa: w Warmińsko - Mazurskiem, Lubelskiem, Podkarpackiem kolej ma znaczenie marginalne: pozamykano większośc tras, a na niemal wszystkich pozostałych utrzymuje się po dwie pary pociągów na dobę - dla dowozu kolejarzy do pracy

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski
Źródło: forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=1302